Veelgestelde vragen - FAQ

Inklapbare content

Krijg ik een track&trace (volgnummer) van mijn pakket?

Zeker! Je krijgt, wanneer wij je pakket versturen, een verzendbevestiging met track & trace op het door jouw doorgegeven e-mailadres.

Wij verzenden je Royal Blue Lines bestelling met PostNL. Levering duurt meestal
maximaal 2-3 werkdagen, maar dit is afhankelijk van de vervoerder en eventuele
drukte. Royal Blue Lines is daar niet aansprakelijk voor.

De meeste pakketjes zijn brievenbuspakketjes en daar hoef je gelukkig niet thuis
voor te blijven. Mocht je meerdere artikelen, over grotere artikelen besteld
hebben en past het niet in een brievenbuspakket dan doet PostNL 1 bezorgpoging.
Mocht je niet thuis zijn, kijk dan in de PostNL app, bij welke buren en/of servicepunt ze het pakket hebben achter gelaten. Probeer dan zo snel mogelijk je pakket op te halen.

Kan een pakket ook afgeleverd worden op een afhaalpunt?

Nee, op dit moment is dat nog niet mogelijk. We streven er echter voortdurend naar om onze dienstverlening uit te breiden, dus het kan in de toekomst wel een van de mogelijkheden worden.

Ik woon niet in Nederland, echter kan ik wel naar het buitenland een pakket opgestuurd krijgen?

Momenteel leveren wij in Nederland, België en Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Luxemburg. Mocht uw land hier nog niet tussen staan, laat het ons dan weten, dan zullen we kijken of er uitbreiding mogelijk is.

Bij leveringen naar landen buiten Nederland kunnen namelijk douanerechten, belastingen en andere kosten van toepassing zijn. Deze kosten kunnen sterk variëren en zijn vaak gebaseerd op de prijs en het type artikel, het gewicht en de afmetingen van het pakket, het land van herkomst en de belastingen, heffingen en toeslagen van het
land van bestemming. Deze kosten zijn voor rekening van de klant en worden ook niet terugbetaald in geval van een retour.

Waarom kunnen de kleuren in werkelijkheid verschillen ten opzichte van mijn monitor of laptop beeldscherm?

De weergegeven kleuren zijn digitale representaties en kunnen variëren afhankelijk van de instellingen van je telefoon of beeldscherm, wat mogelijk resulteert in afwijkingen ten opzichte van de werkelijke kleuren.

Ik heb een RBL product cadeau gekregen, kan ik dit omruilen of retourneren?

Retour en garantie gaat altijd via de koper

De koper van een product dient altijd bij een retour aan te vragen, in geval dit van toepassing is. Bij ons zijn alleen de gegevens van de koper bekend. De bestelling van het product dat je cadeau kreeg is aan die persoon gekoppeld. 

Een retourlabel naar aanleiding van een beroep op garantie, een (technische) schade check of een retour, kan alleen naar het e-mailadres van de koper worden gestuurd.  

Zo retourneer je een cadeau dat je kreeg

Vraag aan de koper (dus de persoon die je het cadeau gaf) om contact met ons op te
nemen, zodat we een retour kunnen aanmaken. 

De retourmail wordt naar de koper gestuurd. De koper kan de e-mail (met retourprocedure) wel naar je doorsturen (bijvoorbeeld per mail of per WhatsApp). Jij kunt dan het verzendlabel zelf printen of met de scanbare barcode op je telefoon bij een PostNL-punt laten printen. Je kunt op die manier het product zelf naar ons retourneren. 

Gaat het om een defect/schade product binnen
de garantietermijn?
Dan sturen we het nieuwe product, het
gerepareerde product naar het adres van de koper.

Waarom kunnen we het niet naar jouw adres sturen? Omdat jouw adres niet gekoppeld staat aan het account van de koper van jouw cadeau. We kunnen dat niet aanpassen. Ook niet als je een notitie bijvoegt aan de retour. Sterker nog: dat kan je retour alleen maar vertragen door de verwarring die dan (in ons magazijn) ontstaat.  

Retour- en garantievoorwaarden zijn van toepassing

Een cadeau heeft precies dezelfde rechten als een aankoop voor eigen gebruik. Dus je hebt gewoon garantie. Je hebt recht op een product, als je het product normaal hebt gebruikt.

Heb je vragen over een gekregen cadeau, dat je wil retourneren? Bijvoorbeeld omdat je denkt dat het product kapot is? Neem dan contact met ons op. We reageren vrijwel altijd dezelfde dag. 

  • WhatsApp

    Stuur ons gemakkelijk een tekst berichtje, net zo makkelijk, snel en efficiënt voor kleine korte vragen.

  • Stuur ons een e-mail

    Op de contact pagina kunt u uw vraag insturen.

  • Socials

    Ook kunt u ons via de sociale kanalen een bericht sturen, waarop wij u ook kunnen beantwoorden.